قدسیان

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ... اى کسانى که ایمان آورده‏‌ اید پیوسته به عدالت قیام کنید

قدسیان

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ... اى کسانى که ایمان آورده‏‌ اید پیوسته به عدالت قیام کنید

سیب سرخی سر نیزه ست ، دعا کن من نیز
اینچنین کال نمانم ، به شهادت برسم ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها
قدسیان

تحصُن را از سبزی ها یاد بگیرید

يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹ ب.ظ




تحصن را می توان یک مبارزه غیر خشن برای مقاصد سیاسی و یا تغییرات اجتماعی تعریف نمود ، حرکتی که توسط گاندی برای استقلال از بریتانیا کبیر شروع شد و هم اکنون نیز در گوشه و کنار جهان توسط گروه های مختلف مردمی و صنفی برای هدفی مشخص و معین صورت می گیرد .

حال می توان یک نگاه انتقادی به دانشجویانی داشت که شش شبانه روز در جوار مجلس شورای اسلامی واقع در میدان بهارستان به تحصن پرداختند ، دانشجویانی که همه یک صدایی واحد داشتند و یک مسئله خاص را بیان می کردند .

زمانی که تمام دستگاه های موثر و تصمیم گیر کلان کشور در مهم ترین مسئله تاریخ انقلاب اسلامی منفعلانه و به گونه ای خائنانه عمل می کنند ، دانشجویان آرامان گرا و عدالتخواه را بر این امر وا می دارد تا در این دوران بسیار بَسته که با تمام منتقدین علی الخصوص دانشجویان، امنیتی و پلیسی برخورد می شود و از حقوق فقط دستبند و باتومش را می شناسند، به تحصن بپردازند، البته این ادعای دانشجویانی ست که بدون اخذ مجوز اقدام به تحصن نمودند و بی سوادی بیش نیستند .

حال سئوالات و بعضا انتقاداتی بر این تجمع دانشجویان به اصطلاح آرمان گرا و عدالت خواه وارد است که تعدادی از آن ها را ذکر خواهیم نمود و در حد توان پاسخ خواهیم داد:

  • چرا تحصن دانشجویان بدون کیفیت برگزار شد؟
  • چرا تحصن دانشجویان توسط رسانه های بین المللی و محبوب همچون bbc فارسی، زنده پخش نشد؟
  • چرا تحصن نوسط لندن نشینان مسافر اسرائیل حمایت مالی و اطلاعاتی نشد؟
  • چرا اوباما به متحصنین پیامی نداد؟
  • چرا یکسری پیرامون تحصن ساکت نبودند؟
  • آیا در تحصن تقلب شده بود؟
  • چرا در تحصن خبری از آقازادها و دختر زاده ها نبود؟
  • چرا در تحصن نماز بصورت تفکیک جنسیتی برگزار می شد؟

 

و چراهایی دیگر که مجال بر نگارش آنان نیست، و این انتقادات و سئوالات مهمی است که پیرامون این تحصن دلواپسان مطرح است.

می توان در پاسخ به سوال اول این را مطرح کرد که یکی از دلایل اصلی در پایین بودن کیفیت این تحصن و یا تجمع این باشد که عمده دانشجویان یا بصورت مجردی در چادرها به سَر می بردند و یا به صورت متاهلی و خبری از دوست بازی ها خیابانی در آنجا نبود، همین امر باعث نزول کیفیت در این تحصن شد.

در پاسخ به دومین سئوال می توان به بازگشایی دیر هنگام سفارت انگلیس پرداخت که متاسفانه بدلیل سفرهای استانی کاردار محترم انگلیس آقای آجای شارما به اقسا نقاط کشور، فرصتِ اعزام خبرنگار برای پوشش خبری این تحصن را متاسفانه از دست دادند و همین امر سبب عدم پوشش تصویری، تحلیلی، خبری bbc شد و در پاسخ به سوال بعدی می توان به این نکه اشاره کرد ، که به دلیل عدم پوشش زنده شبکه bbc لندن نشینان از تخصیص بودجه های فرهنگی برای این تجمع خودداری نمودند.

در پاسخ به چهارمین سوال، تحلیل ها متفاوت است، یک سری از دلواپسان معتقدند که اوباما در کوچه پس کوچه های سازمان ملل در حالِ خوش و بِش با دکتر ظریف بوده و دیگر وقتی برای پیام به متحصنین نداشته، و یک سری دیگر از دلواپسان افراطی معتقدند که اوباما روی برجام نشسته و در حال صحبت کردن با دکتر روحانی البته با تلفن بوده است که همین امر باعث عدم پیام تلوزیونی اوباما جهت حمایت از متحصنین شده است .

در پاسخ به سئوال پنجم، این را مطرح کرده اند که دلیلی ندارد یک سری ساکت بمانند، الان که ۸۸ نیست که ما سکوت کنیم و بی طرف بمانیم، الان دوران روحانی مچکریم است که باید همه را روانه جهنم کنیم و اصلاً این را حضرت امام به صورت خصوصی برای عده ای پیش بینی کرده بود که یک سری در آینده پیدا می شوند و علیه آمریکا فحش و ناسزا می دهند، که اینها همان نا اهلانند که نباید انقلاب به دست آنان بیافتد .

یکی دیگر از سوالاتی که پیرامون تحصن مطرح بود، این بود که اعتقاد داشتند، در تحصن تقلب میلیونی صورت گرفته است، اصلاً قرار نبود که جمعیت نزدیک به هزار نفر باشد، اصلاً پرداخت یارانه یک شب قبل از تحصن تقلبی فاحش و نابخشودنی است و پخش سیب زمینی پخته بصورت صلواتی یکی دیگر از تقلب های بزرگ آنان بود.

یکی دیگر از سوالات، مربوط به عدم شرکت آقازاده ها و دختر زاده ها در این تحصن بزرگ بود که باز نیز برای این سوال دو گونه پاسخ وجود دارد، عده ای معتقدند که بدلیل حضور آقازاده در هتل اوین این افتخار بزرگ از این آقازاده خدوم سَلب شد، و عده ای دیگر معتقدند بدلیل سرکشی های کاری دختر زاده از واحد mi6 در لندن توفیق این دختر زاده سبز پوش نیز از حضور در این تحصن غرور انگیز سُلب شد .

و پاسخ آخرین سوال مبنی بر چرایی تشکیل نمازهای جماعت به صورت تفکیکی، پاسخی قابل درک و روشن داده نشد و هرچه در منابع کتب دینی جستوجو شد پاسخی برای این سوال پیدا نشد که آیا اصلاً می شود نماز ها را بصورت تفکیکی خواند یا نه؟

و باتوجه به مسائلی که مطرح شد می توان به این نتیجه دست یافت که متحصنین در جوار مجلس شورای اسلامی باید یک دوره تئوری و عملی نزد سبز پوشان ۸۸ ببینند تا شیوه های مدرن جامعه مدنی مبنی بر چگونه سطل زباله را با فندک آتش بزنیم؟ یا چگونه اتوبوس را در پنچ ثانیه منفجر کنیم و یا چگونه بدون مجوز آشوب کنیم؟ و  اقداماتی از این دَست را آموزش ببینند تا بتوانند تجمعی در شان خودشان برگزار نمایند و حمایت های بی نظیر روزنامه های خانوادگی را به خود جلب کنند.

همین مطلب در خبرگزاری دانشجو

همین مطلب در هشت دی نیوز

همین مطلب در پیک دانشجو

همین مطلب در یاران میرزا

نظرات (۳)

۱۳ مهر ۹۴ ، ۰۹:۳۶ علی ابراهیمی
سلام، خدا قوت. خیلی وقته منتظر مطالب شما بودیم...
پاسخ:
سلام
بزرگواری عزیز دل

۲۳ مهر ۹۴ ، ۲۳:۰۹ عطرچادریاس
سلام خدا قوت
لعنت به همه آنهایی عزت ملت را خدشه دار می کنند
سلام کمیل عزیز،امیدوارم در این جهاد فرهنگی موفق باشید و همیشه با حس مسئولیت مطلب بنویسید و قلم بزنید وبلاگ خوبی دارید،دعا میکنم که همیشه موفق باشید و در آرمان ها ثابت قدم بمانید،یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">