قدسیان

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ... اى کسانى که ایمان آورده‏‌ اید پیوسته به عدالت قیام کنید

قدسیان

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ... اى کسانى که ایمان آورده‏‌ اید پیوسته به عدالت قیام کنید

سیب سرخی سر نیزه ست ، دعا کن من نیز
اینچنین کال نمانم ، به شهادت برسم ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها
قدسیان

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است


شاید کل سال هم کم باشد تا از دفاع مقدس مان بگویند، اما توفیق اجباری این است که همه را در یک هفته mp3 چه با فیلم ها ی تکراری و چه با نواهای حاج صادق و چه با یادواره های شهدا که می شود بهتر و تاثیر گذار تر هم برگزار کرد-خلاصه می کنند.
۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۳ ، ۱۵:۵۰
ک میل ک اس پور
  • حضرت امام صادق (علیه السّلام):
  •  بهترین و محبوبترین برادران من کسی است که عیوب مرا به من اهداء کند و نقائصم را تذکر دهد.

منبع: تحف العقول ص366


انتقاد  در فرهنگ لغت به معنای  - خالص کردن -  جدا کردن خوب از بد - خرده گرفتن -برشمردن درستی ها و نادرستی های یک موضوع  می باشد اما در جامعه و کشور ما متاسفانه منظور از نقد یعنی فقط تمام نواقص دیده شدن اما در همین بین هم  کسانی  هستند که از سر دلسوزی و دغدغه مندی انتقاد می کنند چه در مسائل زندگی شخصی و چه پیرامون مسائل اجتماعی و کلان کشور.(امام خمینی(ره):مردم ولی نعمت ما هستند)
انتقاد کردن در عصر ما دچار یک بیماری فرهنگی شده است به طوری که نه تنها انتقاد در عموم مردم ما خوب فرهنگ سازی نشده بلکه متاسفانه جایگاه انتقاد و انتقاد پذیری در مسئولین کشور ما هم یک امر نسبتاً ناپسند و غیرقابل تحمل است
۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۳۵
ک میل ک اس پور

مرگ را همه قبول دارند، درصد کمی هم هستند که می خواهند از مرگ فرار کنند ولی نمی شود.

مرگ! آری همه از مرگ واهمه دارند،‌ اصلاً اسم مرگ خودش وحشت آفرین است، نمی دانم تا به حال به مرگ از چه زاویه ای نگاه کرده اید، اصلاً به مرگ فکر کرده اید یا نه!

۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۳ ، ۰۲:۱۸
ک میل ک اس پور

هدف اصلی یک نمایشگاه، عرضه ی محصولات مورد نظر برای عموم جامعه است، بی شک . نمایشگاه یکی از محل های تبلیغ کالاهاست

با توجه به اینکه در کشور ما نمایشگاه های زیادی برپا می شود،‌ درصد خاصی از مردم ما هم عمدتاً پای ثابت این نمایشگاه ها را تشکیل می دهند.

در استان و علی الخصوص شهرمان رشت نمایشگاهی تحت عنوان پوشاک اسلامی-ایرانی برپا شده است،‌ در ابتدا از مسئولین ذیربط  به دلیل برپایی چنین نمایشگاهایی که پوشاک نا متعارف  غیر اسلامی و ایرانی را ترویج و تبلیغ می کنند کمال تشکر و قدردانی را دارا می باشیم

اما چند نکه هم قابل توجه است

۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۳ ، ۱۵:۴۱
ک میل ک اس پور

فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را در راهش فدا نمایم(امام خامنه ای)

دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید بر سر کار آمد، با داشتن کلید؛تا تمام قفل ها را باز کند، از همان ابتدا گزینه های زیادی برای وزارتخانه ی فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح بودند که در نهایت آقای جنتی بعنوان وزیر از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.

در این یک سال و اندی که از وزیر شدن آقای جنتی می گذرد اقداماتی هرچند به ظاهر ناچیز ولی ما را به یاد دوران اصلاحات و برادر مهاجرانی می اندازد، می گویند تاریخ تکرار مکررات است ،‌ولی ما امیدواریم که این بار تاریخ تکرار نشود، و در همین راستا چند مورد از اقدامات موثر و ارزشی وزارتخانه ی فرهنگ و ارشاد اسلامی را در هفته ی دولت خدمت عموم مردم و صاحبان نظران و علی الخصوص نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مطرح می کنیم.

اول: جشنواره فیلم فجر بهمن92

در افتتاحیه ی جشنواره در حالی که با سال های پیش، بیش از کمی متفاوت تر بود به گونه ای که مراسم با رقص باله دختران آغاز می شود و بازیگران ضد انقلاب- بهروز وثوقی و فردین- بعنوان ستون های سینمای ایران معرفی می شوند و فیلم هایی در این جشنواره جایزه می گیرند که اصلاً هیچ سنخیتی با انقلاب اسلامی ایران ندارند.


دوم:جشنواره ی فیلم مردمی عمار

جشنواره عمار را می توان زاییده ی انقلاب اسلامی دانست، این جشنواره که بعد  از فتنه ی  88 شروع به کار نموده، تماماً اهدافش در خدمت نظام و انقلاب اسلامی است.

 این جشنواره کاملاً مردمی در پایین ترین سطوح کشور بعضاً در روستاها هم نمایش داده می شود، از وزارت فرهنگ انتظار می رفت از این فستیوال مردمی اندک حمایتی چه بصورت مالی چه بصورت معنوی انجام نماید، نه تنها هیچ گونه حمایتی توسط وزیر جنتی صورت نگرفت بلکه حتی کوچکترین اقدام ممکن که شرکت کردن در این جشنواره است را انجام نداد و به نظر بسیاری از کارشناسان بدلیل ضد فتنه بودن این جشنواره ی مردمی، این حضور از سوی وزیر صورت نگرفت.



سوم: حضور نامتعارف لیلا حاتمی در جشنواره کن

پیرامون صحبت های رئیس جمهور در جمع هنرمندان که تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست، چندی بعد لیلا حاتمی بعنوان یکی از داوران جشنواره ی کن اقدام به حرکتی نامتعارف و بدور از فرهنگ اسلامی-ایرانی مان نمود، که هیچ گونه حرکتی از سوی وزیر ارشاد و سایر همکارانش صورت نگرفت تنها فقط معاون وزیر ارشاد در مصاحبه ای گفت که باید لیلا حاتمی شان کشورش را رعایت می کرد.

این عمل لیلا حاتمی که برای ما تازگی هم ندارد-قبلاً در جایزه اسکار-هیچ گونه توجیحی برای مان قابل قبول نیست، وزارت فرهنگ از آن پس باید فیلتری قوی تری را برای بازیگران قرار میگذاشت که این عمل را هم صورت نداد.


چهارم: مجوز دادن به کنسرت های رنگارنگ

با روی کار آمدن آقای جنتی،‌ یکی از برنامه هایی که بسیار بر آن اصرار ورزیده شد و  ارجع تر از برنامه های دیگر برای آن برنامه ریزی شد، برگزاری کنسرت های مختلط و بعضاً مبتذل در استان ها و شهرستان ها بود، زیرا دادن مجوز بدون هیچ نظارتی فقط صرف درآمد زایی برای اداره ی ارشاد در شهرستان ها، بی بند و باری را بوجود آورد، تا جایی که در بعضی از شهرها همچون قم، مردم به راهپیمایی علیه این کنسرت ها پرداختند.

نمی دانیم اصرار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر  برگزاری این گونه از کنسرت ها چیست؟!

شاید از طریق برگزاری این گونه از مراسمات سعی در تربیت نیرو و اشاعه ی فرهنگ اسلامی و ایرانی مان دارند...

پنجم: مجوز دادن به بعضی از روزنامه های مساله دار

با روی کار آمدن این دولت و علی الخصوص وزیر فرهنگ و ارشاد، یکی دیگر از فعالیت های این وزارتخانه دادن مجوز روزنامه و نشریه به هرکس و ناکسی بود، به گونه ای که این روزنامه ها از داخل مجوز نشر می گرفتند ولی قلم زنان آن از خارج تامین می شدند، افراد معلوم الحالی که از کشور به بهانه های زیادی گریخته بودند در روزنامه های ایران جای ارز اندام پیدا کردند و هر روز یکی از احکام اسلام را زیر سوال می بردند و بعداً اعلام می شد که مشکل چاپی بود ه اما در مقابل کافی بود یکی از روزنامه ها علیه دولت نقد کند فردای همان روز آن روزنامه فیلتر می شد مثل یا لثارات یا نه دی و یا همچنین وطن امروز واقعاً با این روند کجا می خواهند بروند؟! -این تذهبون؟!-where are we going?!...


ششم: دادن مجوز به تئاترهای مبتذل علی الخصوص در تهران

یکی دیگر از اقداماتی که با روی کار آمدن آقای جنتی قوت گرفت برگزاری تئاترهای مبتذل توسط هنرمندان به ظاهر ارزشی در تهران بود، برگزاری این نوع از تئاترها صدای بسیاری از مردم ارزشی را در آورد، نمی دانیم پیرامون این تئاترها چه بگوییم فقط همین که برگزاری این نوع از تئاترها نیز در برنامه ی تربیت نیرو و اهداف والای انقلاب اسلامی است .

خودتان قضاوت کنید...



هفتم: برگزاری شوی لباس

برای اولین بار برنامه ی شوی لباس زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از خبرنگاران و مسئولین صورت گرفت.

برگزاری چنین مراسمی آن هم آنطور که شان و منزلت زن به کلی تحت الشعاع قرار گرفت، و همچنین رونمایی از چند مدل لباس در بحبوحه ی جام جهانی که هیچ ربطی نه به فرهنگ مان داشت و نه با اعتقاداتمان جور در می آمد .

 

هشتم: تک خوانی زن

یکی دیگر از مسائلی که اخیراً اتفاق افتاده است،‌اجرای خوانندگان زن ایرانی در شبکه های ضد انقلاب ست، یکی از این خوانندگان که جدیداً خیلی از آن می شنوید خانم مهدیه محمد خانی ست با این که در تهران زندگی می کند ولی برنامه هایش را در شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب اجرا می کند، اخیراً هم شنیده شده است که وی-محمد خانی-توسط وزارت ارشاد مجوز برگزای کنسرت را دریافت نموده و در فرهنگسرای وابسته به وزارت ارشاد-فرهنگسرای نیاوران-کنسرت برگزار کند.

شایان الذکر است که محمد خانی در آبان ماه سال پیش در تالار وحدت تهران کنسرتی اجرا کرد و شایعاتی مبنی بر حضور علی جنتی-وزیر وقت فرهنگ و ارشاد-در آن برنامه وجود داشت. که ظاهرا ایشان مسئله ی حضور خود در آن برنامه را تکذیب کردند.



آیا با این همه اقداماتی که از سوی وزارت ارشاد تایید و بعضاً حمایت هم میشود دیگر  جریان جوان مومن انقلابی باقی خواهد ماند؟! آیا با این همه برنامه های به ظاهر ارزشی وزارت ارشاد دیگر نیروی مومن انقلابی تربیت می شود؟!

چرا حضرت آقا به یکباره-فرودین امسال مشهد مقدس- از گروه های خود جوشی که در عرصه ی فرهنگ تلاش می کنند حمایت می کند و خواستار ادامه ی همه ی این فعالیت هاست!؟

آیا پاسخ ش این نیست که متولی اصلی فرهنگ اسلامی-ایرانی ما-وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- در حال عمل نکردن به وظایفش است و حضرت آقا از جوانان انقلابی می خواهند که عرصه ی فرهنگ را ترک نکنند، تا پیش از بیش پیرامون مسائل فرهنگ ضربه نخوریم.

حضرت آقا بی شک از تمام ابعاد و جزئیات مسائلی که پیرامون فرهنگ اسلامی-ایرانی مان میگذرد آگاه تر و بصیرتر  از ماست، به همین دلیل است که ابراز نگرانی می کنند،  و در 15 اسفند سال گذشته اینگونه می فرمایند:

«بنده  نگران مساله ((فرهنگ)) هستم،اساس، باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد. امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند که چه می کنند؛با مسائل فرهنگی نمی شود شوخی و بی ملاحظگی کرد؛ همه باید قدر جوانان مومن و انقلابی را بدانند. اینها هستند که روز خطر سینه سپر می کنند»



مطالب مرتبط:

پایگاه خبری-تحلیلی پیک دانشجو
۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۱۱
ک میل ک اس پور