قدسیان

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ... اى کسانى که ایمان آورده‏‌ اید پیوسته به عدالت قیام کنید

قدسیان

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ... اى کسانى که ایمان آورده‏‌ اید پیوسته به عدالت قیام کنید

سیب سرخی سر نیزه ست ، دعا کن من نیز
اینچنین کال نمانم ، به شهادت برسم ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها
قدسیان

"کسانی که در اظهار نظر علامه هستند"

يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹ ق.ظ

احتمالاً همه ی شما در جمع هایی بوده اید که در آن از مسائل اقتصادی کشور تا مسائل سیاسی-فرهنگی-اجتماعی- اعتقادی -سیاست خارجه-مسکن-پوشاک-دفاع مقدس-مسائل نظامی-ورزش کشور-و هزاران مسائل دیگر بحث و گفت و گو می شود و عمدتاً هم فقط نیمه ی خالی لیوان دیده می شود، این گونه نشست ها که چکیده ی آن در تاکسی ها اتفاق می افتد به گونه ای پیرامون همه ی مسائل بحث می شود و عمدتاً هم خود را، علامه ی دهر می دانند.

به احتمال زیاد در چنین نشست های خودمانی که مسائل کلان و اساسی کشور و بعضاً جهان در آن مطرح می شود، حضور داشته اید، و اگر کمی خونسرد و صبور باشید، خنده تان می گیرد و می خواهید یک دل سیر بخندید، چرا که طرف، دیپلم کار و دانشش را با هزاران دنگ و فنگ گرفته است و به راحتی پیرامون  مسئله ی علم کشور اظهار نظر می کند و همه ی مسئولین مملکتی را به باد انتقاد می گیرد و حتی چند کلمه ی بوق دار هم نثارشان می کند.

و یا طرف در زمان دفاع مقدس، سرباز فراری بوده و حتی یک ساعت هم در عملیات های رزمندگان دفاع مقدس شرکت نداشته ولی الان جز طلبکاران انقلاب محسوب می شود و حتی از موافقان قطعنامه هم حمایت می کند.

و یا اینکه بنده خدا راننده ی آژانس است و زحمت جابجایی مسافران را بر عهده دارد  ولی به راحتی  پیرامون صنعت حمل و نقل کشور نه تنها اظهار نظر می کند بلکه همه را به دزدی و اختلاس متهم می کند.

طرف، اگر در ماشین بنشیند جای دنده دو با دنده چهار را نمی داند ولی به راحتی به خود اجازه می دهد پیرامون رابطه ی ایران و آمریکا و انرژی هسته ای اظهار نظر کند و حتی طلبکارانه از تعطیل کردن هسته ای ایران صحبت می کند و چند تا کلمه ی بوق دار هم نثار دستگاه دیپلماسی کشور می کند که مذاکره را بلد نیستند و نظر هم می دهد که چرا هسته ای را تعطیل نمی کنند تا از غرب زمان بگیرند.

بنده خدا تا به حال رینگ بوکس را از نزدیک ندیده است ولی به راحتی پیرامون بازی ها ی آسیایی اینچئون اظهار نظر می کند که چرا علی مظاهری آن کونه مبارزه کرد و حریف قزاق خود را شکست نداد و مدال طلا نگرفت.

بنده خدا، تا به حال در عمرش دو جلد هم کتاب پیرامون مسائل نظامی و تسلیحاتی نخوانده است ولی به خود اجازه می دهد که در مورد توان نظامی کشور اظهار نظر کند و حرف از عقب ماندگی کشور در پدافند هوایی می زند.

طرف، مدام در حال تماشای bbc-voa است و حتی به خود اجازه ی تماشای برنامه های رسانه ی ملی را نمی دهد ولی به راحتی صدا و سیما را متهم به دروغ گویی و ... می کند.
این بنده گان خدا، در بیاناتشان در یک چیز مشترکند و آن هم متهم کردن همه به دزدی، مسئول و کارگر و پیتزا فروش و ورزشکار و بازیگر هم ندارد بلکه همه را متهم می کنند به دزدی و اختلاس به جز خودشان چرا که خودشان هم آب ندارند والا شناگر خوبی هستند

در این متن قرارمان بر بی احترامی به مشاغل و افراد متوسط جامعه نیست بلکه بیشتر حرف حسابمان بر این است که نباید به همین راحتی اظهار نظر کرد و همه را به گونه ای متهم کرد بلکه باید اعتدال و انصاف را رعایت کرد و از سیاه نمایی هم پرهیز شود.

همین مطلب در پایگاه خبری-تحلیلی پیک دانشجو

  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۳
ک میل ک اس پور

اظهار نظر

تاکسی

علامه

نظرات (۱)

سلام.
این حرفت یکم بوی حرف های اون مسئولی رو میده که می گفت راننده تاکسی ها و لبو فروش ها درباره مسائل هسته ای اظهار نظر نکنن.
حرفت غلط نیست، ولی خب اون افرادی رو که نام بردی می تونن دلخور بشن، چون صرف داشتن مدرک خاص ملاک نیست برای تحلیل درست.
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون از حضورتان
منظورمان به هیچ وجه آن نبوده و نیست.
بیشتر حرف حسابم با کسانی بوده و هست که همش دیگران را به دزدی و اختلاس و رشوه خواری متهم می کنند و خودشان را هم نمی بینند، و آنجایی که گفتم بیشتر در تاکسی ها رخ می دهد نه آنکه راننده تاکسی بنده خدا، این حرف ها را می زند بلکه در تاکسی هرکسی هرچه دلش می خواهد می گوید...
در این یادداشت هم نگفتیم هر که مدرک داشت تحلیلش درست است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">