قدسیان

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ... اى کسانى که ایمان آورده‏‌ اید پیوسته به عدالت قیام کنید

قدسیان

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ... اى کسانى که ایمان آورده‏‌ اید پیوسته به عدالت قیام کنید

سیب سرخی سر نیزه ست ، دعا کن من نیز
اینچنین کال نمانم ، به شهادت برسم ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها
قدسیان

سبک زندگی اسلامی یا لایف استایل غربی؟

جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۲، ۰۳:۰۳ ب.ظ

بیش از یک دهه است که زندگی  در میان ما ایرانیان تغییرات اساسی کرده است،انگار که، مدرنیته بر قسمت عظیمی از ملت ما تاثیرات منفی را به بار  گذاشته است که ناگهان  رهبر معظم انقلاب از سبک زندگی اسلامی یاد می کنند،باید به مساله ی سبک زندگی اهمیت بسیاری داد هرچند، اگر به معنویت هم اعتقاد نداشته باشیم ولی برای زندگی راحت و برخورداری از امنیت روانی و اخلاقی باز پرداختن به سبک زندگی اسلامی بسیار حائز اهمیت است.البته سبک زندگی ما به گونه ای تقلیدی تمام عیار از  ((لایف استایل)) غرب  شده است،البته این به خودی خود صورت نگرفته بلکه دشمن با ترفندهای بسیار، کار کرده است،و ما هم گرفتار آن شده ایم. «سبک زندگی» یا همان «لایف استایل» گرچه هردو در کلی‌ترین حالت اشاره به «الگو و شیوه‌ی زندگی» کردن می‌کنند«اما سبک زندگی در گفتمان رهبر معظم انقلاب » و «لایف استایل در نظریه‌ی اجتماعی معاصر غرب» بازمی‌گردد. البته با این تفاوت که سبک زندگی در نظر رهبر معظم انقلاب  ما در ابتدای راه است ولی لایف استایل غربی ها در پایان راه خود است زیرا آنها تمام راه های رسیدن به بهشت زمینی از قبیل لذت جنسی،تن آسایی،بی بند و باری،ثروتمندی،وتمام لذت های زمینی را امتحان کرده اند و به بن بست خورده اند.

امروزه استعمار واقعی قدرتها،سلطه ی فرهنگی است ،یعنی اگر کشوری بتواند آداب و رسوم،عادات،سبک زندگی کردن،وبعضاً در مرحله ی بالاتر زبان و خط خویش را  در ملتی نفوذ دهد،بر آن ملت مسلط حقیقی است.باید با نقشه ی راه رهبر معظم انقلاب از این فرهنگ مسموم غربی جان بِدَرْ بریم. ولی متاسفانه بعضی از مسولین ما صرفاً سبک زندگی را به خوردن آشامیدن و لباس پوشیدن معنی میکنند، در حالی که حضرت آقا سبک زندگی اسلامی را به عنوان «بخش حقیقی و اصلی تمدن نوین اسلامی»برشمردند به عبارت دیگر حضرت آقا دین اسلام را نه تنها در افق کشور بلکه در دید جهانی میبینند.


هم اکنون چه باید کرد؟از کجا باید شروع کرد؟الگو کیست؟چیست؟چگونه باید رفتارهایی که شبانه ـ روز در زندگی انجام می دهیم، تغییر دهیم؟

1-ابتدا از قرآن مجید شروع می کنیم سبک زندگی را باید منطبق با قرآن قرار  داد،خداوند بعضا در قرآن کریم مسائل بسیار مهمی را پیرامون زندگی سالم مطرح کرده اند، متاسفانه در بیشتر اوقات در کشور ما از قرآن برای سبک مردن استفاده میکنند،به زبان ساده تر بیشتر در طاقچه خانه هایمان در حال خاک خوردن است وبعد از مردن،فقط مردم کوچه و بازار صوتش را میشنوند.

2-سیره معصومین و انبیا نیز میتواند یکی دیگر از الگوهای زندگی کردن باشد،خوشبختانه کتاب های بسیار معتبری هم وجود دارد که از شیوه ی عطر زدن رسول الله تا شیوه چگونه راه رفتن و غذا خوردن و غیره...انبیا و معصومین وجود دارد.

3-الگلوی بعدی نیز میتواند شهدا و بعضی از این علمای ما باشند،که راه رسیدن به  معشوق حقیقی را بعضا یک شبه طی کردند،آن هایی که ذره- ذره زندگی شان بوی خدا رامیدهد و فقط برای رضای خداوند قدم بر میدارند،زندگی آنها نمونه ی کوچکی از زندگی انبیا و معصومین ماست،با این تفاوت که فقط در زمان معاصر ما این تجربه ی گرانقدر را بدست آورده اند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۳
ک میل ک اس پور

نظرات (۱۲)

«امروزکه دشمنان کمین گرفته نظام اسلامی درصدد از رونق انداختن جهاد و شهادت هستند، دانشجویان عزیز و همه جوانان باید این عامل قدرت ملی و شاخص ایمان خالصانه را از دست ندهند و آن را بزرگ بشمارند».

مقام معظم رهبری

سلام همسنگر.به روزم به مناسبت 16دی سالروز حماسه خونین هویزه
و منتظر حضورتون
یا زهرا س
[گل][گل][گل][گل][گل]
۱۵ دی ۹۲ ، ۱۴:۳۰ وبلاگستان 8دی
با سلام و عرض ادب.
مطلب شما در وبلاگستان 8دی – مرجع وبلاگ نویسان استان گیلان منتشر شد.
لینک مطلب:
http://8deyblog.ir/40124/
از بروزرسانی شما متشکریم.
.....................................
با لینک کردن و قرار دادن بنر تبلیغاتی وبلاگستان 8دی در وبلاگ خود ما را یاری نمایید.
در صورت تمایل پس از بروزرسانی ما را مطلع سازید.
سلام. خیلی ممنون که قابل دونستید.
شما هم لینک شدید.
امروز 4 ربیع الاول (11ه.ق) 
هجوم دوم و سوم به درب خانه ی مولا و روز آتش زدن درب خانه و شهادت حضرت محسن (صلوات الله علیه) و بردن مولا به مسجد روضه مکشوف امروز (اتش پهلو سیلی طناب محسن در دیوار ) .
 بر قاتلین حضرت زهرا (س) تا صبح قیامت لـــــعــــنـــت
یا زهــــــــــــــــــرا س                              
سلام
خوبه همینکه مطالبه گری دارین عالیه
بنظرم باید آستین بالا زد و به امید مسئولین نماند
باید برنامه ریزی کرد حالا فردی جمعی
و با انواع واقسام روشها کار کرد
بنظرم سهم مراکز مذهبی و سخنرانان دینی خیلی خیلی تو این قضیه بیشتره
تو این دوره زمونه ما باید مثل زمان طاغوت منبری های نابی چون مرحوم کافی فراوان داشته باشیم اینا میتونن موج ایجادکنند
حالا فیلم و کتاب و نمیدونم روشهای دیگه امروزی هم جای خودشون باید باشند و ازشون غافل نشد
۱۸ دی ۹۲ ، ۱۱:۲۳ دکـ لـ مـ هـ
واقعا این سبک زندگی خودش یه دنیا جای تأمل داره
واقعا گستردست
که غربیا اینو خوب درک کردنو از چندین سال پیش وارد کار شدن
۱۸ دی ۹۲ ، ۱۵:۰۶ محمدحسن صابری خواه
سلام برادر
با افتخار لینک شدید...
۱۸ دی ۹۲ ، ۱۶:۱۴ آشــیــــــان
 تا دهــان بسته نشود دل باز نمی شود
تا عبد الله نشــوی، عــند الله نشوی

آنگـــاه است که از انسان اگر ســـر برود ، سحر نـــرود

"علامـــه حسن زاده
"
پاسخ:
زیبا بود
سلامــ
تشکر
شما هم لینک شدید :گل
۱۹ دی ۹۲ ، ۰۰:۰۲ محتـ ـسبـ
سلام
میشه سند این قسمت رو بگید ؟
"البته با این تفاوت که سبک زندگی در نظر رهبر معظم انقلاب  ما در ابتدای راه است ولی لایف استایل غربی ها در پایان راه خود است زیرا آنها تمام راه های رسیدن به بهشت زمینی از قبیل لذت جنسی،تن آسایی،بی بند و باری،ثروتمندی،وتمام لذت های زمینی را امتحان کرده اند و به بن بست خورده اند."
برای اولین بار بود میشنیدم این صحبت رو . خیلی قشنگ بود
پاسخ:
در جمع دانشجویان خراسان شمالی

سلامــ

وقــت بخیــر

ممنونـــ میشیمــ چند دقیقه از وقتتون رو برای ما صرف کنید و به دنیـای راه راه رای بدید.

پیشاپیش سپاسگذارمــ .

http://directory.iranwebfestival.com/website/donyayerahrah.ir/?utm_source=donyayerahrah.ir&utm_medium=p-left&utm_campaign=iwf-pv


زندگی به خون وابسته است و  پیکر تاریخ  بی خون خدا مرده ای بیش نیست و سر مبارک امام شهید بر فراز نی رمزی است میان خدا و  عشاق ؛ یعنی که این است بهای دیندار.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">